Рекомендації нотаріуса щодо підготовки документів для оформлення договору купівлі-продажу квартири. Перелік необхідних документів для оформлення, а також актуальна інформація про податки та платежі.
1. Документи, необхідні для оформлення договору купівлі-продажу квартири:
Документи сторін – Продавця і Покупця:
– Паспорт (паспорт, у якому не було вклеєно фотографії при досягненні 25- і 45-річного віку, вважається недійсним);
– Ідентифікаційний код;
– Заява-згода другого з подружжя на підписання договору (потрібна, якщо людина перебуває у шлюбі і якщо об’єкт нерухомості був куплений під час шлюбу. Якщо об’єкт нерухомості належить Продавцю за договором дарування або був успадкований, то згода другого з подружжя не потрібна);
2. Документи на квартиру:
– Документ, що підтверджує право власності;
– Експертна оцінка;
– Довідка про прописаних у квартирі (форма №3)
3) Податки та інші платежі при оформленні договору купівлі-продажу квартири:
– Збір до пенсійного фонду – 1% від суми договору
– Податок на продаж (обмін) нерухомого майна*
– Плата в розмірі держмита (1% від суми договору)
– Плата за нотаріальне посвідчення договору (згідно зі ст. 31 ЗУ «Про нотаріат» – за домовленістю).
* Податок на продаж (обмін) об’єктів нерухомого майна виникає, якщо:
– об’єкт нерухомого майна перебуває у власності продавця менше 3-х років (за винятком майна, отриманого у спадщину)
– у поточному році продавець здійснює 2-ге і більше відчуження об’єктів нерухомого майна
Сума податку становитиме 5% для резидентів і 15-17% для нерезидентів.